ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Feladványok (17292)
Tőlem Nektek (12358)
csak úgy.. (4527)
A hét kérdése (2022)
Játékok (1161)
A nap képe (3874)
Kinek Ki (616)
Hónap feladványa (682)
Havi toplista (166)
asszogramma (1843)
Nyomasevics Bobacsek (1165)
Vicces szövegek (4045)
Szívből szóló versek (1128)
Betűtészta (2972)
Segítséget kérek, köszönöm (2466)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Háztartáspanel

 
    2006.03.31.  yoda     
A GfK Hungária Piackutató Intézet által jegyzett Háztartáspanel szerint felmérés adatainak tanúsága szerint Magyarországon a takarítási feladatok a nőkre hárulnak. Míg a férfiak hetente átlagosan egy alkalommal, addig a hölgyek minden második nap, azaz mintegy háromszor takarítanak. Az otthoni rendrakás és takarítás gyakorisága az életkorral egyenes arányban növekszik, viszont a háztartás nettó jövedelmével összevetve csökken: a legalacsonyabb jövedelemmel rendelkező háztartásokban élők gyakrabban takarítanak saját maguk, mint a magasabb bevételeket realizáló családokban élők. Ez valószínűleg annak tudható be, hogy a magasabb jövedelemmel rendelkező családok inkább megengedhetik maguknak, hogy mást bízzanak meg a takarítással.

Hirdetés




A háztartási szennyeződések eltávolításának, illetve a háztartási felületek fertőtlenítésének céljából kifejlesztett tisztítószerek termékpalettája ma már meglehetősen sokszínű. A tavaszi nagytakarítások időszaka a tisztítószer-értékesítés főszezonjának tekinthető. Az egész éves adatokból kiderül, hogy egyes termékfajták népszerűsége jelenleg nagy léptékben csökken, míg más, eddig kevésbé használt termékek jelentős forgalom-növekedést mutatnak. Az utóbbi egy évben a legnagyobb mértékben a lefolyótisztítók szegmense növekedett: a vizsgált időszakban több, mint másfélszer annyit vásároltak belőle a fogyasztók, mint az azt megelőző évben. A konyhai tisztítószerek szegmense is meglehetősen dinamikusan növekszik – mintegy harmadával (35 százalékkal) többet adtak el belőle 2005-ben, mint az előző évben. Az eladásból származó bevétel pedig ennél is nagyobb, 37 százalékkal ugrott meg. A GfK Háztartáspanel adatai szerint 2005-ben az úgynevezett univerzális, vagy általános tisztítószerekből közel 10 százalékkal fogyott több, mint 2004-ben, ám az értékesítésből származó bevétel ennek több mint kétszeresével nőtt meg (22,8 százalék).

A speciális szennyeződések eltávolítására alkalmas tisztítószerek helyett a gyártók univerzálisan kifejlesztett – konyhai, fürdőszobai vagy általános – tisztítószereket ajánlanak potenciális vásárlóiknak. A termékpaletta átrendeződésének legnagyobb vesztese a vízkő- és rozsdaoldók szegmense, melyek forgalma 2005-ben az előző évi bevételeknek alig több, mint 60 százalékát hozta. Az eladási versenyben a legnagyobb arányú forgalmi értéknövekedést a hipermarketek mellett a háztartási és vegyi áruk értékesítésére szakosodott drogériák érték el 35 százalékkal. A hipermarketek az előző évi adatokkal összehasonlítva mintegy 13 százalékos bevétel-növekedést realizáltak. Az összes értékesítési csatorna közül egyedül a szupermarketek esetében csökkent a tisztítószerek értékbeli forgalma, itt is csupán 2 százalékkal.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Hulladékból fűtőanyag
  -  Az árpanedű gyógyhatásai


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Négy négyzetszám kerestetik
 Stációk 9.
 74 év után
 Gyufázás ( Pontosítva ! )
 Micsinál a micsoda 12.
 Kapocs 6.
 Szóbánya 2.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS